Posted by: victorblog | 26 November 2008

Tu ce maşină îţi iei?

Toată lumea tânjeşte după o noua maşină. Mai ales cei care în prezent au o Dacie sau orice alt vehicul de transportat persoane care NU se numeşte maşină. Tot căutând pe internet am dat de părerile unor şoferi referitoare la maşinile  pe care le au în prezent în „dotare”. Maşini mai scumpe, mai ieftine, româneşti, străine, toate au ceva care trebuie să te enerveze. Poate aşa sunt făcute ele, poate aşa ajung ele să facă după câţiva km pe pământ neaoş. Într-un articol intitulat „Fă-ţi maşina de ruşine” de pe site-ul traficul.org utilizatorii spun:

MoFo:

Fosta mea masina a fost un Nissan Almera – 2003 – 1.8 Benzina, 120 de cai parca.

Stiu … acum multi va ganditi ce este si cum arata un Nissan Almera … In esenta este o masina absolut invizibila … nu are absolut nimik special … este doar o bucata de metal cu roti.

Parti misto ale masinii:

Motorul:

Consum in oras 12 – 14 ….

La 60.000 de km masina se comporta deja cam ca o Fripteuza … consuma 1 Litru de ulei la 1000 de KM …. in esenta daca plecam la drum lung … avem un bidon de ulei la mine ) si o punga de cartofi sa fie treaba clara.

Susupensie:

Avea o suspensie foarte ciudata …. simteai toate gropile in rinichi dar nu era SPORT … in curbe cam cadeai din masina …. ciudat.

Troncanea ceva in bord de cand am luat-o …. mai exact era AIRBAG-ul din partea dreapta …. asa ca ii avertizam pe toti cand se suiau in masina ” BAH ! in caz de accident fereste capu ca s-ar putea sa sara airbagul invers”. NU am reparat-o pentru ca mi-au zis de la Nissan ca s-ar putea sa sara cand desfac bordul … si eu tin la mecla mea … asa ca am renuntat … si am folosit solutia universala anti-troncanit … MUZICA MAI TARE.

Maniak:

Am avut un Logan Diesel 1.5dci :

Motorul : exceptional
Consum 5l/100 km tragea foarte tare
Suspensie : foarte tare
Defecte : troncane din toate partile, usa scartaia in mers, cand calcam frana porneau avariile, cand semnalizam dreapta si calcam frana nu se mai aprindea nimic in spate…

unpure:

Citroen C3

Parti nasoale: cam tot, in afara de motor, sa fim intelesi P
– se ard becurile din faruri, spoturi de ceata, bord, etc intr-o veselie
– mai nou cand mi-e lumea mai draga spalatorul de luneta cu stergatorul pornesc singure..trebuie sa o resetez cu CTRL + ALT + DEL ca sa-si revina… adica opresc motorul (da, chiar si in mers)
– e plina de plastice care ghici ce, scartaie!
– in viraje daca le iei cu viteza prea mare ai senzatia ca esti intr-un carusel… cel putin nu se rastoarna
– pedalele sunt foarte tari dupa cateva ore de condus te dor genunchii
– nu prea intra in marsarier (asa facea chiar si in primele luni) aceiasi problema o au si unii posesori de peugeot 206, chiar stiu pe cineva cu 206 care s-a dus la service pt asa ceva si i-au zis ca nu e cutia “sincronizata” (wtf !?!) da bai fratilor, taricene, aia care ati vandut asa ceva de ce vindeti masini “nesincronizate”?
– garda la sol foarte mica, am inlocuit un scut de motor din cauza asta, am vrut si eu sa urc o bordura mai inalta…
– and so on…

gigel:

Ford Focus 2 2006 1.6 benzina 100 CP

Parti bune:
– chiar se tine in curbe
– directie foarte sigura, simti tot in volan
– o placere sa o conduci

Parti nasoale:
– scartaie si trosneste orice plastic din masina
– ambele scaune fata au scartait in mai putin de 10.000 km (unul remediat DOAR la Viena)
– suspensie cam tare, te cam doare fundul la gropi
– motorul cam lesinat, minim 3000 RPM ca sa simti ceva, de la 5000 RPM e cam mort
– mananca ulei pe paine
– CEA MAI PROASTA VOPSEA EVER! e suficient sa te uiti urat la ea si se zgarie.

Nicu:

accent 1.5 crdi, 115 hp

parti bune:
-un pic mai nervoasa decat 1.4 chiar si cu a/c on
-consum rezonabil 7 in medie la primii 8000 cu a/c doar a fost vara
-tinuta de drum buna, m-am dus in 190 cu ea si regulat 150, deci duce; chiar si pe curbe se tine bine, EPS face toti banii
si acum sa o facem de ras:
– turbina + a/c = vibratii ca la concertele house la low revs
– plasticele sunt toate din reciclate, deci poate merge la greenpeace…pt mine prea mult scartit, troncanit, pacanit, u name it
– aceiasi suspensie “la moda” de simti asfaltul in partile moi
– scaunele fata scartaie
– troncanitul de la 1.4 se pastreaza ca de, aceleasi articulatii
– ahhh sa nu uit, nu trantiti usile ca vibreaza geamurile urat iar la service o sa va intrebe nenea receptionerul de ce nu puteti inchide usile incet; pe de alta parte usile spate se inchid “incet” la 1 din 3 incercari, dar nu-i bai

Laurent:

Peugeot 206 sw 1.1 60cp

Bad:
1. Cutie de viteza destul de slaba(nu intra la fel de lin ca la un golf)
2. motor mult prea slab (din a 3-a in sus nu prea trage)
3. la viteze mari foarte zgomotoasa
4. spatiul in spate e cam stramt
4. plastice de slaba calitate in bord
5. usa din spate dreapta face figuri, cand se deschide, cand nu

Good:
1. Imi place handlingul(se manevreaza usor, sta bine in curbe)
2. consum bun (6%)
3. Confortabil de stat in fata
4. sw-ul are un porbagaj acceptabil in care incap destule
5. sincer ma mira dar inca nu imi trancane plasticurile
6. a fost destul de fiabila pana acum

Concluzia: mai bine mergi pe jos, sau îţi iei o dacie. Aceleaşi „beneficii”, la un preţ mult mai mic! Tu ce maşină îţi iei?


Responses

  1. Am avut o dacie 1310 care a fost destul de folositoare.Am bagat-o pe pe peste tot(si-n pi**a masii) si nu a zis nimic,a mers bine.Dar intr-o zi m-a lasat balta…in mijlocul drumului.Ca sa o pornesc a trebuit sa-i incalzesc bujiile.Asa ca i-am zis tanti cred ca ar trebui sa na intalnim cu alte persoane.Ea si-a gasit…eu nu.Masina visurilor mele e golf IV,am condus odata si am ramas marcat de cum se comporta.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: